Opakuje se to každé čtvrtletí a ani to poslední není v tomto směru výjimkou - prodeje společnosti Sony Mobile jsou stále nižší a nižší a strategie nastoupená v letošním roce zkrátka není úspěšná. Výrobce je schopen představit velmi zajímavé mobilní telefony, nejnovější vlajková loď (model Sony XPERIA XZ3) je skutečně skvělá. Ale zákazníky výrobce zaujmout zkrátka nedokáže a konec je opět o něco blíže.

Výrobce totiž v uplynulém čtvrtletí prodal pouze 1,6 milionu mobilních telefonů (na to některým výrobcům stačí pár dní) a toto číslo už je velmi špatné. Přitom mateřské společnosti Sony se daří skvěle, ta vykazuje vysoké příjmy a rekordní zisk, divize mobilních telefonů ale dlouhodobě zkrátka nefunguje. A je otázkou, jak dlouho to ještě bude společnost Sony tolerovat, konec trpělivosti může přijít velmi rychle. Přitom společnost Sony Mobile umí vyrobit kvalitní mobilní telefony, modely XPERIA XZ2 Compact, XPERIA XZ2 Premium nebo XPERIA XZ3 zkrátka mají co nabídnout. Výrobce je ale neumí prodat a s tímto problémem se potýká už velmi dlouhou dobu. Výrobce v některých směrech velmi pomalu následuje aktuální trendy (velikost rámečků kolem displeje), naopak méně pozitivní věci je schopen "integrovat" rychle (odstranění klasického sluchátkového konektoru). Pokud k tomu přičteme kontroverzní design, ne vždy dobrý poměr cena versus výkon, ukončení vývoje některých XPERIA aplikací, málo inovací v oblasti operačního systému a navíc omezení možností XPERIA schémat, pak je zkrátka i pro fanoušky společnosti Sony Mobile těžké kupovat si nový telefon od stejného výrobce. Výběr na trhu je obrovský a navíc jen z věrných fanoušků se žít nedá. Sám jsem zvědav na rok 2019, v letošním roce si ale výrobce sáhl na úplné dno...